2016. augusztus 23., kedd

Ferenc pápa és Bosco álma



Ferenc pápa és Bosco látomása

Ferenc pápa sokszor a katolikusok elégedetlenségét váltja ki meglepő megnyilatkozásaival. A liberális sajtóban ugyanakkor nagyon népszerű, nagy tisztelet övezi. Sokan úgy vélik, egy követ fúj a liberálisokkal, lerombolja a hagyományos katolicizmust. Egyesek már „hamis prófétát” kiáltanak egy az interneten terjedő „látnok” jövendölései alapján. Mit szóljunk mindehhez?
Emlékeznünk kell arra, mi történt XVI. Benedek pápa idejében. Ő a hagyományos katolikusságot képviselte, minden kérdésben a legnagyobb őszinteséggel, sokszor kérlelhetetlen egyenességgel nyilatkozott meg. Nem feledhetjük azt az óriási össztüzet, ami reá zúdult a világban uralkodó liberális álhumanizmus részéről, ami már Róma összeomlását fenyegette. Valóban megrendülni látszott a Vatikán a nyugati világ minden oldaláról érkező támadások nyomán, ami kihatott az átlagemberek katolikusság iránti megítélésére is. A média manipulációk okán egyre inkább úgy tűnt a katolikusságnak szégyellenie kellene magát, mintha a történelemben lévő annyi szörnyűség mind hozzájuk fűződne. A katolikus papokat csak pedofil papokként, a Vatikánt, az Egyházat a vagyonharácsolás színhelyének közvetítették, elfeledtetve az egyszerű emberekkel hogy a templom szépsége Isten dicsőségét hirdeti. Felemlegették a keresztes hadjáratokat, mint keresztény agressziót, elfeledtetve a tényt, hogy a muszlimok foglalták el a Szentföldet, aminek védelmére a keresztesek indultak. Ez a megítélés a mai napig jelen van, de mintha csökkent volna ereje. Óriási felháborodás kísérte XVI. Benedek pápa megnyilatkozását a muszlim vallásról, aki az eredeti 2000 éves keresztény nézőpontot ismételte meg, nem pedig a mai posztmodern, liberális álláspontot.
Mit mond a liberális, posztmodern világ? Minden vallás ugyanazt az Istent imádja, az ég ugyanazon forrásából jöttek a megnyilatkozások, minden vallás csak más-más nyelvezettel fejezi ki ugyanazt a transztendenciát, minden út ugyanoda vezet. Ha ez így lenne, akkor Istennek nem kellett volna „tanúkat” fogadnia a próféták és apostolok képében, akik megismertették a teremtő Istent és egyszülött Fiának világraszóló áldozatát. Egymást igazoló próféták sorával üzente meg az emberiségnek, hogy létezik egy démonikus szellemvilág is, ahonnan ugyanúgy kapnak az emberek üzeneteket, mint Isten mennyországából. („A sátánnak áldoztatok, nem Istennek”) Az Ószövetség fontos üzenete az, hogy ezt a két szellemvilágot összekeverték az emberek, így alakultak ki a sokistenhitek, és sokféle tanok. Megmutatta, hogy „az ég seregei” a „láthatatlan földi hatalmasságok, akik a levegőégben laknak” félrevezetik az embereket. Érzékeny, misztikus alkatú embereknek „hamis” tanításokat adnak, akik köré egy vallás szövődik. Isten létének és megváltó tervének bizonyítását nem egy emberre bízta, hanem egy egész népcsoportra, próféták sorára és a 12 apostolra. A hinduizmusban, buddhizmusban a reinkarnáció láncából, önmegváltó gyakorlatokkal akarják magukat kiszabadítani az emberek. A buddhizmus egyetlen Isten létében sem hisz. A muszlim hit tagadja a Szentháromságot és a Megváltót. Csak a kereszténység hirdet szeretetet és megváltást, egyedül ő hiszi a szeretet Istenét. Így nyilvánvalóan nem mondható, hogy mindenki ugyanabban az istenben hisz, és minden út ugyanoda visz. XVI. Benedek pápa megkülönböztette a démonikus vallásokat Isten vallásától, ahogyan a Szentírás, amit ma nem bír elviselni a liberális álhumanizmus. Így olyan nyomás alá került, hogy kénytelen volt lemondani. Ekkor lépett a színre Ferenc pápa, aki olyan ügyesen kommunikál, hogy ezzel megmentette a Vatikánt a teljes összeomlástól. Emlékezzünk arra, mit mondott Jézus apostolainak, az Ige hirdetésére vonatkozóan? „Legyetek szelídek, mint a galambok és ravaszak, mint a kígyó”.
XVI. Benedek pápa azt mondta, az a XX. századi téves hiedelem, hogy minden vallás ugyanazt az Isten imádja, minden vallás egyenlő, minden út ugyanoda visz, ellehetetleníti a missziós küldetést is. Minek akkor hirdetni az Evangéliumot, Krisztus világmegváltó tettét, ha mindegy Buddhában, Mohamedben, vagy Jézusban hisz valaki? Ferenc pápa vallásközi párbeszéd címén közzétett videójában együtt van a buddhista láma, a zsidó, a muszlim és katolikus pap. A videón megjelenik egy Buddha szobor, egy muszlim imalánc, egy menóra és Mária szobra a kisjézussal. (nem a megfeszített Krisztus). Az emberbarátsággá felvizezett kereszténységet fogadja el a világ, de övéinek Ferenc pápa is, a megfeszített Krisztust hirdeti. Ha szembeszállna a világtrenddel, a liberális álhumanizmus érzelmi vihara őt is elsodorná, és dühe halálra sebezné, mint elődjét. Mi a világethosz? A [1]Világvallások Parlamentjén Chicagóban 1993-ban írásban rögzítették, hogy „a kereszténység egy vallás a többi között, aki eddig agresszív és fondorlatos módon uralkodni akart a többi fölött (mert Jézus szeretetét és kegyelmét hirdette?) de ennek vége, mert minden vallás egyenlő értékű”. Ezzel dokumentálva lett a kereszténység teljes relativizálása. Aki ma nem ehhez tartja magát - jóllehet a Szentírás Krisztus megváltó kegyelmének minden emberhez való eljuttatását kéri - teljes ellehetetlenülésre számíthat. Az ülésen elhangzó egyik hozzászólás a buddhisták kivételével megértésre talált: „Isten Maga minden egyszerre: Nirvána, a Shunyata (üresség), a Dharmakayra (test és tan), Adi Buddha (ős-Buddha). A buddhisták tiltakoztak azzal az ellenvetéssel élve, hogy a buddhizmusban nincs Isten. Ez az ezoterikus istenfogalom magáért beszél, jól tükrözi a posztmodern világunkban uralkodó állapotokat.
A két pápa körül történő eseményekről Bosco Szent János az Egyház jövőjére vonatkozó 1862-es látomása juthat eszünkbe. Sok vitorlás hadihajót látott a végtelen tengeren, ágyúkkal, puskákkal felszerelve. Egyértelmű volt, hogy egy sokkal nagyobb hajót (Egyház) akihez kisebb hajók védelmezőn csatlakoztak, igyekeznek mindenáron megsemmisíteni. A szél és a felkavart tenger úgy tűnt a támadó hadihajóknak kedvezett. Nem messze két oszlop emelkedett ki a tengerből. Az magasabbikon egy hatalmas Szentostya állt alatta a „hívek üdvössége” felirattal. Az alacsonyabbik oszlopon Szűz Mária az Istenanya volt, a „keresztények segítsége” felirattal. A pápa a nagy hajó kapitányaként igyekezett a két oszlop közé kormányozni a járművet, odarendelve a kisebb hajók kapitányait a dühöngő viharban. A vihar azonban iszonyatosan felerősödött az ellenséges hajók össztüzet bocsátottak rá, minden erővel elsüllyeszteni igyekeztek. A pápát végül olyan támadás érte, hogy meghalt. Az ellenséges flotta diadalittasan üvöltött. A pápai hajón összesereglett parancsnokok azonban olyan sebességgel választottak új pápát, hogy az ellenséghez együtt jutott el a pápa halálának és az új pápa nevének híre, amitől teljesen megzavarodtak. Hanyatt homlok menekültek, végül elsüllyedtek. A nagy hajó az újonnan megválasztott pápával azonban biztonságosan beevezett a két oszlop közé. Ekkor a tengerre végtelen csend és nyugalom szállt.
Ha jól figyelünk, láthatjuk, hogy Ferenc pápa megnyilatkozásai csupán látszólag megegyezőek a liberális álhumanizmussal. Egyetlen lényeges ponton sem enged a Szentírás tanításával ellenkező nézeteknek. Nagy várakozással tekintenek rá például az elváltak vagy a homoszexuálisok, akiket még a hírek szerint, fogadott is a Vatikánban. Mindkét esetben azonban nem ellenkező tanítást ad, hanem az irgalom keresztény tanítását domborítja ki. Jézus talán nem bűnösökkel találkozott e folyamatosan és talán nem az irgalmat mutatta e feléjük? Ezzel aztán nagy megbotránkozást váltott ki, még ki is jelentette, hogy a bűnösökért jött. Mutatkozott vámosokkal, prostituálttal, házasságtörővel. Ferenc pápa is velük mutatkozik, de soha nem mondta, hogy pl. a házasság ne egy féri és egy nő szent örökre szóló szövetsége lenne. Hasonló a muszlimokhoz való viszonya, ami a korlátlan befogadás párti liberális álhumanizmus álláspontjával látszik azonosnak. Másként kell azonban tekintenünk Isten emberére, akinek elsősorban Őt kell tükröznie az irgalmát és szeretetét. Talán a Szentlélek sugallatára Ő jobban érzi, mint mi, hogy minden faj és nemzet fiai ugyanúgy Isten gyermekei, Jézus értük ugyanúgy meghalt a kereszten. Igaz, hogy megvetik Őt a szeretet és megváltás Istenét még ma, de nem éppen jó alkalom a bevándorlás arra, hogy értük imádkozzunk? Ferenc pápa befogadásról beszél, ám mellette az „Úr angyala” imádságot mondja velünk a déli harangszókor. Vajon emlékszünk még, miért imádkozzuk ezt? A harangszó a muszlim csapatok felett aratott győzelem emlékére szól, az imádság a muszlim megállítására. Többet kellene imádkoznunk ezt és az értük való imát, mely a Megváltóhoz vezeti őket.
Hogyan tehetünk értük a legtöbbet? Először is meg kell erősödnünk hitünkben, mert Európa igen meggyengült. A muszlimok rendkívül erősek saját hitükben, ebbe beletartozik Mária tisztelete. Hiszik Mária szűzen fogantatását és tisztelik ezért. Egyes vélekedések szerint nem véletlen, hogy az első Mária jelenések Fatimában történtek. Fatima egy arab nőről kapta a nevét, így hívták Mohamed egyik lányát is. Ha az arabok Máriához imádkoznának bajaikban, Ő Fiához vonzaná őket. Ferenc pápa sokat tehet ezért a muszlimok iránt mutatott irgalmán keresztül, ám ne feledjük, imáinkkal mi is tehetünk megtérésükért.           
Úgy látjuk, Ferenc pápa kreatív, szelíd kommunikációja lecsendesítette a dühöngő vihart, mely az Egyház ellen támadt. Így Bosco víziója igazolódni látszik.


[1] Máté-Tóth, 1997, 73.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése